TRANSPORTPLANNER

Status : closed

Voor een sterk groeiend familiaal bedrijf met een stevige reputatie in de transport en logistieke sector zoeken we een medewerk(st)er voor de transportplanning.

De onderneming met hoofdzetel in West-Vlaanderen is een gevestigde waarde in zowel het transporteren van goederen in binnen- en buitenland als het verzorgen van opslag voor haar klanten in vestigingen in België en Frankrijk.

Binnen de transportplanning sta je mee in voor de dagelijkse optimale planning van de transporten.

Taken en verantwoordelijkheden

  • je bereidt efficiënte routes voor die de kosten laag houden maar voldoen aan de behoeften van de klant
  • je integreert de orders in de TMS software van Navitrans
  • je plant de orders op de grafische planning en je maakt de werkbonnen klaar voor de chauffeurs
  • je volgt de geplande ritten op, je onderhoudt contact met de chauffeurs via de boordcomputer van de vrachtwagens en beantwoordt vragen van chauffeurs onderweg
  • je beheert en verwerkt last-minute orders voor dringende leveringen volgens de behoeften van de klant
  • je controleert plotselinge routewijzigingen of wegenbouwproblemen en werkt nauw samen met chauffeurs om nieuwe routes voor tijdige leveringen vast te leggen
  • je ontwikkelt sterke relaties met chauffeurs en klanten om de stress te verminderen die gepaard gaat met last-minute schemawijzigingen

Profiel

  • je houdt van dynamiek, afwisseling, contacten,... en bent administratief goed onderlegd
  • basiskennis transportformaliteiten en wetgeving, rij- en rusttijden, ... (of bereid tot aanleren)
  • ervaring met TMS-toepassingen (bij voorkeur Navitrans en Transics), goede kennis MS Office
  • je bent commercieel ingesteld en denkt steeds in oplossingen
  • sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, stressbestendig en gezond assertief
  • Franstalig/Nederlandstalig met goede kennis van het Engels (bij voorkeur wonen in de (ruimere) regio)

Aanbod

  • deel uitmaken van een groeiende en ambitieuze onderneming in hechte groep van collega's
  • bij voorkeur fulltime tewerkstelling (parttime bespreekbaar)
  • een marktconforme verloning
  • goede begeleiding bij opstart en nauwe samenwerking met collega's en zaakvoerder(s)

Vereiste studies

  • Graduaat/HBO5
  • 3de of 4de graad beroepssecundair onderwijs (BSO3 of BSO4)
  • 3de graad algemeen vormend secundair onderwijs (ASO3)
  • 3de graad technisch secundair onderwijs (TSO3)
  • gelijkwaardig door ervaring

Werkervaring

  • Minstens 2 jaar ervaring

Talenkennis

  • Frans (goed)
  • Nederlands (goed)
  • Engels (goed)

Contract

  • Vaste Job
  • Contract van onbepaalde duur
  • Voltijds
  • Dagwerk

Plaats tewerkstelling

  • 8970 POPERINGE

Solliciteren met CV

  • info@corys.be

Administratief Medewerk(st)er

Status : open

Voor een groeiende en ambitieuze onderneming met hoofdzetel in West-Vlaanderen zoeken we een administratief medewerk(st)er.

Je neemt administratieve en ondersteunende taken op voor de onderneming en rapporteert rechtstreeks aan de zaakvoerder(s)

Taken en verantwoordelijkheden

  • verwerken van de administratieve verrichtingen in Navitrans Logistics software
  • CMR vrachtbrieven consequent verwerken (zendingsnummers, transportadministratie, ...)

  • correcte ingave transportdata, inboeken en verwerken van aan- en verkoopfacturen

  • afpunten van klanten en leveranciers (controle op ordernummers, klanten- en leveranciersgegevens), documenten coderen, klasseren en archiveren

  • algemene administratie (o.a. opvolging schade- en verzekeringsdossiers vloot)

  • je signaleert proactief eventuele afwijkingen in het ERP pakket aan de zaakvoerder(s)

  • nauw samenwerken met de andere collega's van de administratie en de planning

  • meewerken aan het in kaart brengen van de administratieve processen

Profiel

  • ervaring met ERP-toepassingen (Navitrans is pluspunt), goede MS Office kennis (Excel)
  • enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie, als office assistent of als logistiek bediende 
  • vertrouwelijk en administratief nauwkeurig zijn, planmatig kunnen werken
  • je bent proactief met zin voor initiatief en een analytisch denkvermogen
  • sociaal, communicatief en een echte teamplayer die administratief sterk is 
  • multitasker die kan omgaan met deadlines (polyvalent en flexibel)
  • Nederlandstalig (Franstalig) met goede kennis van Frans (Nederlands) en Engels 
  • bij voorkeur wonen in de regio

Aanbod

  • deel uitmaken van een sterk groeiend familiaal bedrijf in hechte groep van collega's
  • uitdagende en snel evoluerende, internationale werkomgeving 
  • bij voorkeur fulltime tewerkstelling (parttime bespreekbaar)
  • een marktconforme verloning met een grondige on-the-job training
  • een job met afwisseling met de mogelijkheid om het takenpakket uit te breiden om ook als back-up te kunnen fungeren voor andere functiedomeinen

Vereiste studies

  • geen studievereisten

Werkervaring

  • minstens 2 jaar ervaring binnen sector

Talenkennis

  • Frans (goed)
  • Nederlands (goed)
  • Engels (goed)

Contract

  • Tijdelijk met optie vast
  • Voltijds / Deeltijds
  • Dagwerk

Plaats tewerkstelling

  • 8970 POPERINGE

Solliciteren met CV

  • info@corys.be

BUSINESS DEVELOPMENT MANAGER

Status : open

Voor een sterk groeiend familiaal bedrijf met een stevige reputatie in de transport en logistieke sector zoeken we een Business Development Manager.

Je ontwikkelt, stuurt en bewaakt, in nauwe samenwerking met de zaakvoerder van de onderneming, de commerciële strategie op korte en lange termijn.

Je bent ook nauw betrokken bij de verdere ontwikkeling van een nieuwe site in Noord-Frankrijk, de logistieke modernisering en het planningsmodel voor de transportmiddelen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • identificeren van marktontwikkelingen en de positionering van de onderneming op deze markten
  • de juiste commerciële doelstellingen identificeren en samen met de zaakvoerder de actieplannen definiëren
  • anticiperen op ontwikkelingen en opportuniteiten binnen de sector en de nodige acties voorstellen en implementeren om de positie van de onderneming op de markt te verstevigen
  • prospecteren en aantrekken van nieuwe klanten voor het bedrijf lokaal nationaal (België, Frankrijk) en internationaal (Engeland)
  • het voeren van onderhandelingen in samenwerking met de zaakvoerder van nieuwe contracten, zorgen voor een goede opvolging van de orders in het magazijn
  • de middelen bepalen om het commerciële aanbod van het bedrijf te ontwikkelen, zowel in de context van import als export
  • zorgen voor en realiseren van de aansluiting met de overige diensten van de onderneming (o.a. planning, boekhouding) in het kader van de realisatie en de haalbaarheid van de opschaling van bestaande en nieuwe markten
  • betrokkenheid bij alle activiteiten met betrekking tot de rentabiliteit en efficiëntie van het magazijn, de ontvangst, behandeling, opslag, ordervoorbereiding, distributie en de opvolging van de routing van transport en goederen naar de klant
  • mee zorgen voor de duurzaamheid van de onderneming inzake kwaliteit, kosten, deadlines, veiligheid en milieu

Profiel

  • minstens 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie binnen de logistieke en transport sector
  • zelfstandig en in teamverband kunnen werken
  • talent in organisatie- en projectmanagement
  • sterke focus op resultaten en oplevering
  • uitgesproken interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, zowel naar klanten als naar management en interne/externe collega's
  • leiderschapskwaliteiten, zowel richting onderaannemers als richting (toekomstige) medewerkers
  • ondernemend, creatief en innovatief in het benaderen van bestaande en nieuwe situaties
  • zeer goede kennis van het Frans (bij voorkeur moedertaal) en Engels
  • rijbewijs B (EU)

Aanbod

  • een marktconforme verloning
  • alle professionele middelen (desktop, pc, mobiel)
  • vergoeding van reiskosten (mogelijkheid van een bedrijfswagen op termijn)
  • werken in een familiale onderneming waar respect en collegialiteit hoog in het vaandel staan
  • deel uitmaken van een bedrijf dat samen met zijn medewerkers verder wil groeien

Vereiste studies

  • Bachelor / Master
  • gelijkwaardig door ervaring

Werkervaring

  • Minstens 5 jaar ervaring

Talenkennis

  • Frans (zeer goed)
  • Nederlands (goed)
  • Engels (goed)

Contract

  • Vaste job
  • Voltijds
  • Dagwerk

Plaats tewerkstelling

  • België / Frankrijk

Solliciteren met CV

  • info@corys.be